Björkbackens Musikkollo

Tuesday, June 12, 2007

Mera fixa

10.00 stod jag på apoteket och fyllde en kundvagn med sterila kompresser, gasbindor, plåster, ögonskölj, nezeril, värktabletter, tandkräm, öronproppar och öronproppar och öronproppar!
Betalade och gick raskt ut till cykeln, kom på att jag glömt sollotion, men tänkte "jaja, köper det någon annanstans då", for hem i nerförsbacken, kom hem, började koka kaffe för att planera mera, och då upptäcker jag att mitt anteckningsblock inte ligger i väskan! Så tillbaka, i uppförsbacke, till apoteket, där antecknignsboken snällt ligger i kassan, köper sollotion och pustar ut. Vilket är det bästa ordspråket för det där?
Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra i dag?

Ja, i morgon åker jag ut till Björkbacken igen, efter ett dygn i stan, åh så härligt det ska bli! Vi ska ha gårdöppnardag, ställa i ordning replokaler, pyssla skyltar, bära sängar, städa rent, fixa pysselhörnan. Bland annat.
Hej hopp sockertopp!
/ Asimina